جوان سازی واژن و بهترین روش های آن!

 

مقدمه:

بافت واژن، دقیقا مثل پوست صورت، ممکن است در طول زمان تغییر کند. معمولا زمانی که کلاژن از دست می رود، احساس شلی در این ناحیه اتفاق می افتد. این افتادگی به ویژه در اطراف دهانه واژن، مشخص تر است. این مسئله ممکن است به دلایل متفاوت همچون افزایش سن، زایمان، استعداد ژنتیکی و سبک زندگی ایجاد شود. اما نکته مهم این است که چه راهکار هایی برای این موضوع وجود دارد؟ با ما باشید تا بطور کامل شما را در رابطه با جوان سازی واژن راهنمایی کنیم.

2 - جوان سازی واژن و بهترین روش های آن!

جوان سازی واژن

جوانسازی واژن اصطلاح گسترده ای است که روش های اصلاحی مختلف واژن را توصیف می کند. به دلایل مختلف از زایمان و افزایش سن گرفته تا ژنتیک،واژن و بافت های اطراف آن ممکن است خاصیت ارتجاعی و قدرت خود را از دست بدهند. این امر منجر به مشکلات متعددی مانند بی اختیاری ادرار، خشکی واژن، افتادگی پوست و عدم لذت جنسی می شود.

 

 

چرا افراد جوان سازی واژن انجام می دهند؟

معمولا افراد برای رفع مشکلات رایج مرتبط با بچه دار شدن یا یائسگی، از جمله شلی واژن و از دست دادن صمیمیت جنسی، جوان سازی واژن انجام می دهند. درمان می تواند این علائم را به حداقل برساند. از جمله دیگر دلایل تمایل به جوان سازی واژن می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • شل شدن پوست اطراف واژن
  • بی اختیاری ادرار هنگام پریدن، عطسه یا خندیدن
  • عدم توانایی در نگه داشتن ادرار
  • کاهش میل جنسی
  • خشکی بیش از حد
  • رابطه جنسی دردناک
  • از دست دادن حس و رضایت جنسی
  • عدم اعتماد به نفس یا عزت نفس پایین

3 - جوان سازی واژن و بهترین روش های آن!

انواع مختلف جوان سازی واژن:

روش های جوانسازی واژن می تواند جراحی یا غیرجراحی باشد. درمان بر روی فرج (قسمت بیرونی اندام تناسلی زن) و کانال واژن (جایی که دخول در حین رابطه جنسی رخ می دهد یا جایی که تامپون می گذارید) تاثیر می گذارد.

 

روش های جراحی جوان سازی واژن:

روش‌های جراحی جوان‌سازی واژن معمولاً با استفاده از آرام‌بخشی یا بی‌هوشی انجام میشود. این روش ها توسط جراح زنان یا جراح پلاستیک انجام می شود. برخی از روش های جراحی رایج برای جوانسازی واژن عبارتند از:

  • لابیاپلاستی: تغییر شکل لابیا یا “لب” واژن.
  • واژینوپلاستی: کانال واژن را بعد از زایمان سفت یا ترمیم می کند.
  • کاهش کلاهک کلیتورال: بافت اضافی را که کلیتوریس را می پوشاند از بین می برد.
  • مونسپلاستی: بافت چربی را از ناحیه استخوان عمومی حذف می کند.
  • ولووپلاستی: ناحیه فرج (تناسلی خارجی) را تغییر شکل می دهد.
  • پرینئوپلاستی: پرینه (فضای بین واژن و مقعد) را تقویت می کند.

 

روشهای غیر جراحی جوان سازی واژن:

روش های غیرجراحی جوان سازی واژن غیر تهاجمی با زمان بهبودی کوتاه است. آنها بدون سوزن یا جراحی به سفت شدن و جوتن تر شدن پوست ناحیه واژن شما کمک می کنند. جوان سازی واژن غیر جراحی شامل گرم کردن لایه های بالایی بافت واژن است. این کار باعث می شود که بافت زیرین کلاژن اضافی و بافت جدید و سفت تر ایجاد کند.

درمان غیر جراحی جوان سازی واژن شامل موراد زیر می شود:

  1. درمان با لیزر CO2 یا کربوکسی تراپی:

لیزر لایه های بالایی بافت در واژن شما را گرم می کند و باعث می شود بافت لایه های پایینی کلاژن بیشتری بسازد. این روش باعث سفت تر و سفت شدن پوست می شود.
این درمان با ژل کربوکسی تراپی خانگی که از نظر بالینی ثابت شده است، با تزریق دی اکسید کربن (CO2) به بازگرداندن عملکرد جوان به بافت واژن کمک می کند. این درمان بدن را تحریک می کند تا خون غنی از اکسیژن را به بافت واژن و فرج برساند و به بازسازی سلول های سالم و کارآمد کمک کند.

 

  1. درمان RF (فرکانس رادیویی):

در درمان RF از امواج الکترومغناطیسی، مشابه امواج استفاده شده در مایکروویو (اما به میزان کمتر) استفاده می شود. امواج RF بافت واژن را گرم می کند و جریان خون و تولید کلاژن را تشویق می کند.درمان های RF و لیزر در مطب انجام می شود. در طول عمل از بی حس کننده موضعی استفاده می شود. در این روش معمولاً می توانید بدون نیاز به زمان بهبودی به کارهای روزمره خود ادامه دهید.

 

  1. لیفت واژن با نخ های باریک واژن

نخ های باریک واژن برای ترمیم نقایص زیبایی و عملکردی پرینه شامل ورودی بیش از حد گشاد شده به واژن استفاده می شود. این مشکلات معمولاً ناشی از زایمان طبیعی، برش های پرینه و بخیه زدن است.

این روش همچنین در زنانی که هرگز زایمان طبیعی نداشته و بدون برش پرینه و بخیه زایمان طبیعی انجام داده اند نیز انجام می شود. بیمارانی که ورودی واژن وسیعی دارند، اغلب از افزایش ترشحات واژن شکایت دارند که باعث تحریک ناحیه پرینه، آسیب جزئی پوست و عفونت اندام های تناسلی خارجی می شود. تنگ کننده واژن می تواند با موفقیت این مشکل را برطرف کند.

این شیوه درمان شامل استفاده از نخ های مخصوص با استفاده از نخ های باریک واژن است.

 

مهر اصلی 1 - جوان سازی واژن و بهترین روش های آن!

چگونه جوان سازی واژن را با جراحی انجام می دهند؟

همه چیز بستگی به نوع جراحی دارد. ابتدا با یک جراح ملاقات خواهید کرد تا در مورد علائم خود و آنچه امیدوارید با جراحی به دست آورید صحبت کنید. از این زمان برای پرسیدن سوالات و درک خطرات و مزایای این روش استفاده کنید.

 

اکثر جراحی های جوان سازی واژن یک تا دو ساعت طول می کشد، اما بستگی به روش، سطح کار و روشی دارد که جراح استفاده می کند. در بیشتر موارد، عمل جراحی جوانسازی واژن تحت بیهوشی عمومی در یک مرکز سرپایی انجام می شود. هنگامی که بیهوش میشوید، جراح برش هایی (بریدگی) روی فرج یا واژن و بافت ها و ماهیچه های اطراف ایجاد می کند. محل برش ها بسته به نوع جراحی متفاوت است. در نهایت برش ها را با بخیه های جذبی می بندند.

 

جراح شما دستورالعمل های بعد از عمل شامل لیستی از فعالیت های محدود شده (مانند موارد مربوط به رابطه جنسی) را به شما می دهد. شما مجاز به استفاده از کمپرس یخ و مسکن برای رفع ناراحتی تان هستید. از آنجایی که شما بی هوش هستید، در حین جراحی دردی را تجربه نخواهید کرد.

 

قبل از موافقت با روش های جراحی، مطمئن شوید که روش درمان و خطرات آن را درک کرده اید. مانند هر عمل جراحی، دستورالعمل های بعد از عمل وجود دارد که باید برای جلوگیری از عفونت و آسیب رعایت کنید.

 

چگونه جوان سازی واژن را با لیزر انجام می دهند؟

با این نوع جوان سازی واژن، سفت شدن و تونینگ زمانی اتفاق می‌افتد که یک پروب به واژن شما وارد شده یا از طریق دستگاه تناسلی خارجی شما هدایت می شود. این کاوشگر دارای قسمت بالایی نور مانند است که بافت را گرم می کند. جراح یا ارائه‌دهنده شما پروب را می‌چرخاند یا از ضربه‌های ملایم برای توزیع گرما در نواحی آسیب‌دیده استفاده می‌کند.

 

درمان جوان سازی واژن با لیزر (یا RF) بسته به نوع و شدت امواج لیزر یا RF و روشی که انجام می‌دهید، از پنج تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

 

جوان سازی واژن بدون جراحی بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد. در صورت بروز ناراحتی ممکن است پزشک شما از بی حس کننده موضعی استفاده کند. ناحیه درمان ممکن است در حین عمل احساس گرمی کند یا در ان قسمت حسی مانند نیش زنبور ایجاد شود. بعد از این جراحی برای سه تا پنج روز باید از رابطه جنسی یا استفاده از تامپون خودداری کنید و تمام دستورالعمل‌های پزشک  را دنبال کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

خوب است در نظر داشته باشید که بعد از این روش جوان سازی، ممکن است بعد از درمان مقداری قرمزی یا تورم را تجربه کنید، اما باید در عرض 24 تا 48 ساعت فروکش کند.

 

فواید جوان سازی واژن چیست؟

از جمله فواید جوان سازی واژن  میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

  • سفت تر شدن پوست واژن
  • کمک به بی اختیاری (نشت ادرار)
  • افزایش رطوبت آن
  • افزایش حساسیت و احساسات واژن
  • تقویت عضلات ضعیف واژن و لگن
  • بهبود مقاربت دردناک
  • تقویت ظاهر ناحیه فرج (لابیا، کلیتوریس یا دهانه واژن)

آیا جوان سازی واژن عوارضی دارد؟

گاهی ممکن است روش های متفاوت جوان سازی واژن با چنین عوارضی همراه باشد:

  1. درد
  2. خون ریزی
  3. عفونت
  4. جای زخم
  5. رابطه جنسی دردناک (دیسپارونی)

 

4 - جوان سازی واژن و بهترین روش های آن!

سطر آخر:

جوان سازی واژن دارای مزیت های متعددی است مثلا دوره نقاهت آن بسیار کوتاه می باشد، معمولا در کوتاه ترین زمان ممکن و طی چند جلسه کوتاه قابل انجام است. علاوه بر این، می تواند موجب جوان تر شدن ناحیه تناسلی و بهبود روابط جنسی شود . همه این ها از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد محبوبیت این جراحی شده اند.

اگر شما هم تمایل به انجام جوانسازی واژن دارید، به شما پیشنهاد میکنیم از مشاوره بهترین پزشکان جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در کلینیک مهر استفاده کنید.

منبع

ممنونت میشیم با امتیاز دادنت به ما انرژی مثبت بدی

میانگین امتیازات ۳ از ۵